Shipping

fattigstakkar
23.06.2022 kl 11:17 23322

Pareto har vært negativ til bulk og GOGL lenge.

Det jeg sliter litt med å forstå er at så mange er så mye mer positiv til tank enn bulk. Jeg sitter selv i tank og tror det kan bli bra, men skjønner ikke at utsiktene er noe dårligere for bulk. Begge segmenter vil nyte godt av den samme lave ordreboken framover. Begge vil bremses om det blir en kraftig resesjon, som vil påvirke både oljeetterspørsel og IO-etterspørsel. Tank har hatt to elendige år, så jeg skjønner at man venter at det snart må løsne, men prisene for tankaksjer er slett ikke dårlige. Mange har doblet seg fra bunnen uten at ratene har vist tegn til bedring. Mange går seiler fortsatt med tap. FRO er priset mye høyere P/NAV enn GOGL, til tross for at GOGL tjener gode penger og betaler store utbytter og forventes å gjøre det neste tre år, mens FRO så vidt går break even. Virker som markedet er villige til å prise inn store forventninger i tank, mens i bulk tar man sorgene på forskudd.
Redigert 23.06.2022 kl 11:33

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.