Farma

JahMason
29.04.2019 kl 21:11 1382

Poenget med å sette opp de opprinnelige kontraktene til desember 2020 var for å se skifte i drivstoff spille seg ut og se prisene dra hver sin retning. For hver tank både onshore og tank som vaskes og byttes ut minsker marginene foe bunker supplyers og prisene blir ikke lavere på det nye drivstoffet. På den andre siden reduseres tilbudet av Tung olje (Sing 380) og i overgangsfasen (som jeg vil si er ca nå + de neste 3mnd) vil prisene på tung olje holdes kunstig stabilt.
Etterhvert som beholdningene minker med tung olje vil det bygges opp et enormt prispress på all tung/sur olje som raffinirier sitter igjen med. Dette vil finne kjøpere på andre arenaer som gjør at bunker supplyers om under 1år vil kunne kjøpe Sing380 til sterkt reduserte priser. Derfor har det vært lurt med en lengre tidshorisont på veddemålet.

Skipsrederier har begynt å vaske tankene, bunkere skal begynne å tømme enorme tanker (onshore/tank) og det er kun et par måneder igjen før «alle» skal sikre seg fuel 6mnd frem tid. Oljeprisen er fortsatt på vår side selv om dette ikke skal ha noe særlig betydning når selve kontraktene spiller seg ut, men “frosting on the cake “ som Kjus selv sa ref. Høy vs lav oljepris.

Blir nok veldig mye blest frem over og mye fokus på priser når vi nærmer oss. Plutselig er vi der :)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.