Eiendom

Onkel_S
01.05.2019 kl 17:04 4412

Vanskelig uke da onsdag er en rød dag. Jeg fikk ikke registrert totalt salg mandag, noe som ellers kunne gjort det mulig å estimere salg inkl tredje virkedag (torsdag).
Samtidig vil antakelig en stor del av de salg som vanligvis hadde kommet onsdag sikkert komme tirsdag i en uke som denne, og salg/dag kan bli kunstig høyere i en uke med 4 virkedager enn en med fem.

Jeg har gjennomført en telling nå. Har talt bruktannonse nr 901-1200. Resultat 189 av 300 = 63% markert solgt. Dette tallet er nok litt kunstig lavt. Samtidig er det vanskelig å anslå hvor mye for lavt det er så jeg vil nødig oppjustere på måfå. I stedet vil jeg i 3 ukers middelberegningen kun la denne ukes telling veie halvt så mye som de andre ukene, da blir utsalget uansett begrenset.
Tre ukers middel er da 67% (69+66+63/2)/2,5

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.