Offshore

Salah
02.05.2019 kl 07:36 1483

Det er ikke snakk om kursutvikling etter ditt eller mitt kjøp som gjelder. Det er bare å se kursutviklingen de siste 12 måneder, i en periode der har både vært børs/olje opptur og nedtur. Den sier sitt og jeg tør ikke engang å tenke på hvilken kurs det vil bli, med en ny korreskjon på børs og i olje. Vi snakker da om ATL og når ikke ledelsen evner å ha tillit i markedet, så vil enhver korreksjon skape nye bunner og samtidig så stiger kursen mindre prosentvis i en opptur på børs og i olje. Dette medfører at aksjonærene blør og det kan du selv se på kursutviklingen siste 12 måneder. Se bare på hva som har skjedd siste uke, her meldes det om en forlengelse av en rimelig stor kontrakt, som hos andre selskaper ville skapt en aksje bonanza, her er kursen på samme nivå som den ble meldt. Man får vel ikke et bedre bevis på at markedet skyr denne ledelsen som pesten. For en stund siden ble CEO sparket/valgte selv å gå......ikke et ord er skrevet rundt dette, som selvsagt skaper usikkerhet, nok et amatørbevis. Hva skjer rundt refinansiering? Blir det emisjon? Det er spørsmål på spørsmål og alle bunner i klønete håndverk av ledelsen, som igjen gjør at aksjonærene blir de som taper. Se på ledelsen i Elkem, de har tillit, sier de riktige tingene, markedet tror på hva de sier og selvom resultatet i Q1 var under fjoråret, så var kommunikasjonen til ledelsen, det som gjorde at det allikevel ble en positiv opplevelse for aksjonærene. Ledelsen i Archer er de mest amatørmessig overbetalte lederene jeg noen gang har vært vitne til og jeg har vært vitne til mye, tro meg.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.