Transport

Frodon
05.05.2019 kl 20:32 3347

Kantarell, hmm, hvorfor går du inn i disse høy risiko aksjene?

DDASA er vell hele egenkapitalen tapt, eller har noe endret seg etter jeg la ut denne tråden?
https://forum.hegnar.no/thread/26314/view/451500

Element har også gått med underskudd i evig lang tid, ser du noen som helst mulighet for at det snur uten at selskapet må kjøre enda en emisjon? Hvis svaret er nei, eier i hvert fall ikke jeg aksjer i selskapet.

Hvorfor setter du ikke hardt inntjent penger i gode selskap som går med overskudd og som utbetaler utbytter? Det jeg ser etter er selskap som har en p/b under 1,3 og helst så nærme 0,6 som mulig. Selskapet burde også ha en lav p/e, helst under 10. Og selskapet skal helst ha utbetalt utbytter jevnt og sikkert i minst 5 år. De selskapene som er utenfor disse kriteriene, kaller jeg høy risiko for min del. Jeg kan ta noen lodd i selskap som "bare" har 2 av de 4 kriteriene i boks, hvis de har et stort potensiale til høye inntekter uten å kjøre emisjon, eks Golden ocean og BWO.

NAS utløste et sterkt salgssignal når den brøyt ned igjennom kr 37,70. Aksjen stoppet i på kr 35 området, før den begynte å stige igjen. Nå fungerer 37,70 som en støtte ved reaksjoner ned igjen. RSI har bunnet ut og begynt å stige igjen. Det er viktig at RSI stiger over 37,31 de neste dagene, eller så er det stor risiko for at aksjen skal ned igjen. Oppgangen de siste dagene kom på lavt volum, som er et svakhetstegn på lengre sikt. Aksjen må over kr 48 til 52 før den blir friskmeldt teknisk, da det er mye motstand på de områdene etter emisjonen.

Om NAS trenger en ny emisjon er det ingen som vet enda, men Kjos jobber ræva av seg for å unngå det da han sannsynligvis må begynne å selge noen av aksjene sine ved en ny emisjon pga belåning av aksjene sine. NAS har mye gjeld og store investeringer de skal betale, som de ikke har penger til pr dags dato. Nå har de 2 kvartal til å tjene så mye som mulig, før det kommer 2 kvartal med store minus igjen. Vil inntektene holder for å dekke utgiftene? Er DU villig til å risikere pengene dine på at de klarer dette?

Her er guidingen på når neste emisjon kommer fra de som kjenner selskapet best:

- Bjørn Kjos tror neste emisjon kommer om 12 til 18 måneder
- Sparebank 1 Markets tror neste emisjon kommer i Q4 2019
- ABG Sundal Collier tror neste emisjon kommer i andre halvår 2019.
- HSBC tror neste emisjon kommer i Q1 2020

NOFI er selvfølgelig et positivt bidrag, SAS streiken er små penger i ekstra inntekter, positive trafikktall er alltid positivt.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.