Olje

JUICEitUP
06.05.2019 kl 10:21 9716

Er slettes ikke så sikker på det Gunnar. Det er tydeligvis ikke markedet heller.

Trump er så urasjonell at det er umulig å vite hva han faktisk kan finne på. Det eneste som biter på han er smiger. Så lenge man lovprisen presidenten og sier at han er den beste i verden får man gjennom stort sett alt. Det er det eneste som betyr noe for han. Alt annet preller av som vann på gåsa.

Hvis ikke Kina kommer med slik lovprising tror jeg at Trump gjerne stenger ned forhandlingene, uavhengig av konsekvenser, for så langt tenker han ikke. Det som skremmer meg veldig er at det ikke ble en deal med Nord-Korea på tross av den utrolig gode tonen. Det forteller meg at for USA ser det for tiden ut til å være alt eller ingenting. Tror de krever mer i forhandlingene enn Kina kan innrømme og det er nok delvis dette som er grunnen til uttalelsene i går om økt toll. På et eller annet tidspunkt er det nok også for Kina og jeg tror det punktet nærmer seg nå.

Mye mer skeptisk til avtale nå enn jeg var for bare kort tid tilbake.

PS! Når PEN dumper ned på 14-tallet et øyeblikk med litt turbulens kan dette bli stygt hvis fallet får fotfeste. Fatter ikke at det går an å slippe aksjer på det nivået. Ledelsen må på banen pronto med boreprogram for både Dussafu og Tunisia, fremdrifsplan for AJE og status på forhandlinger med Tullow. Nok snikk snakk - KOM MED NOE HÅNDFAST OG KONKRET.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.