Olje og energi

Sann
09.05.2019 kl 12:00 3804

G20-møtet i Osaka 28. og 29. juni 2019 vil være siste sjanse for Kina og USA til å blir enig om en avtale. Dette tror jeg Trump vil spille på for å få gjennomslag for alle sine forutsetninger for en handelsavtale. Han twitret at Kina får betale nå men at alt nok vil ordne seg. I det legger jeg mellom linjene at USA forsetter å presse på da det var ytterligere punkter i avtalen som ikke var på plass. Dette i tillegg til at Kina gikk tilbake på en rekke allerede forhandlede aspekter i en avtale. Når den kinesiske delegasjonen nå er redusert tyder dette ikke på at disse gjenstående punkter i avtalen samt den oppståtte konflikten vil løses idag. Det virker rett og slett svært lite troverdig å kalkulere med en avtale i kveld. Selv om en enighet skulle komme i løpet av neste 2 måneder og senest på G20 møtet vil det akutte børsfallet ramme markedet på fredag og de kommende uker ved en tolløkning nå. Dette er mine antagelser og jeg har handlet deretter men kan for all del ta feil og har ingen ting med min holdning til Del. Har vært aksjonær i mange år og med store poster i de fleste perioder.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.