Finans

AksjeRik
09.05.2019 kl 19:18 9806

Jeg må le av disse "lederne".

Wall Street henter inn noe av tapet – Trump tror på avtale.
Det var en tung start på dagen for de amerikanske børsene. Etter et par timers handel var børsene ned nær to prosent. Det skjedde etter at USAs president Donald Trump onsdag sa at Kina «brøt avtalen» i handelssamtalene, samtidig som markedet frykter nye toller.
Trump sa også at han vil innføre ekstra toller mot landet dersom partene ikke når en enighet.
Men når Trump torsdag uttalte seg til pressen hadde tonen fått en litt annen lyd. Presidenten sier blant annet at det «fortsatt er mulig å få til en handelsavtale denne uken». Noe som har fått indeksene til å hente inn endel av tapet.
– Jeg har mottatt et vakkert brev fra Kina, fortalte Trump, som samtidig som han uttalte at handelssamtalene starter torsdag klokken 17 lokal tid (23.00 norsk tid).
Slik går de tre toneangivende indeksene:
Dow Jones ned 0,57 prosent
S&P 500 ned 0,30 prosent
Nasdaq Composite ned 0,38 prosent
Onsdag var de tre indeksene lite endret i New York. I Asia har det vært nye tunge børsfall torsdag, og også i Europa er det nedgang.

Hva var det jeg sa! ;)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.