Dagens tema

hankatten
10.05.2019 kl 10:39 787

Nei Brahman.
De glemmer at de faktisk kun ofte har 3 års utdanning, som på ingen måte er noe spesielt høyt selv om det selvsagt er bra. Det er en kjennsgjerning at mange sliter med medikamentregning, som ikke er spesielt vanskelig matematikk.
Noen må ta regningen, og i offentlig sektor og sykehus/sykehjem i særdeleshet finansieres dette gjennom skatter. Det mange trolig ikke vet er at sykepleie er langt mer enn sprøyter og anestesi.
Det er også mye sosial trening fra for eksempel rus og psykiatri, og her inngår lønnsbetalte turer både på stranden, ikea og shoppingturer til byen, sikkert også med kafebesøk. Igjen, med lønn.
La meg gjerne også opplyse at sykepleie tidligere var basert på kall, med lite eller intet betalt. Jeg sier ikke at de ikke skal ha lønn, men det finnes grenser til klaging. Finn et nummer av bladet sykepleien og du finner vanskelig maken til klaging av selvopptatthet og overvurdering av egen kompetanse.
Et menneske er som det har vært til nær sagt alle tider, og å tro at det er så veldig mye bedre og avansert i dag mener jeg er feil. Sykepleie er ikke kirurgi. Handler i stor grad om lindring, uten å hverken undervurdere eller overvurdere deres rolle fullstendig.
Redigert 10.05.2019 kl 10:39

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.