IKT

ArtDude
10.05.2019 kl 17:24 4361

Jeg holder på teorien om månelandingen. I 1968 var antall månelandinger et dårlig utgangspunkt for å si noe om antall landinger i 1969 og fremover. At man i 1968 hadde brukt mye penger på ikke å komme seg til månen, ja.

Så er jeg enig i at det renner ut MNOK 50-60 i kvartalet på lønn og drift. Og kistebunnen er mye gitt med drift et års tid hvis det ikke kommer inntekter. Så har man i Q1-2019 kvittert ut en multi millioners kontrakt, da bør skape litt mer handlingsrom. For Idex er er 2019 året hvor man vil erfare Shakespeare sin to be og not to be. Enig, det er risiko.

Men de har finansiering. De har kunder, piloter og samarbeidspartnere som satser på dette. Teknologien står da sin prøve, gang etter gang. Og løsningen er for større aktører, med verden som marked. Dette kan og vil gi volum, hvis og når det materialiserer seg. Kundene og markedet sier at dette tar av nå. Idex er klar.

Og mitt motargument til at man ikke har inntekter, er at de har vunnet Mastercard, Chutian Dragon, Bloomberg, EdenRed, Unionpay, Goldpac. Og har du Goldpac, så har de sertifisering fra Mastercard, China Unionpay, VISA, American Express, JCB og Diners.

Jeg tror ikke de hadde fått avtale med pilotlisten sin, hvis dette var tull. At man kjører pilottester parallelt hos et flertall av tier-1 kunder hvis de ensidig ser på at Idex har brukt noen kroner på et produkt som nå er klar for markedet.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.