Olje

Xito
14.05.2019 kl 13:02 2184

De som selger seg ut nå er nok fremst småinvestorer som er blitt skremt av børsuroen. Jeg må si jeg er blitt litt bekymret jeg og. Hvis børsen går inn i en sikkekelig korreksjon så er det ingen steder å gjemme seg. Uavhengig av bransje, eller hvor mye selskapet er direkte påvirket av handelskrigen.

Derfor selger seg mange ut ur Panoro. For å være på den sikre siden. Panoro er fortsatt en veldig liten aksje med høy risiko, uansett hva vi sier her :-) Det er ikke en aksje man ønsker å sitte i i urolige tider, hvis man ikke liker høy risiko. Helt greit. Selv om det er kjedelig å se aksjen gå ned, så blir det sånn når en gruppe småinvestorer skal ut samtidig. Ikke noe overraskende altså og helt naturlig i en liten aksje med så liten daglig handelsvolym.

Så ut teknisk som den var klar å bryte opp fra den sidelengs retktangelformasjonen/pennant. Men handelskrigen fikk den rett og slett og bryte ned isteden. Ser ut som gulvet rundt 14,90 fra januar fortsatt er inntakt dog. Så hvis oljeprisen ikke faller mer og Kina og USA roer seg ned så kan PEN nok snu opp igjen nå. Ser forøvrig at PEN følger for eksempel BWO tett nå- så dette fallet er altså ikke noe unikt for PEN. DNO blanst annet har korrigert ned kraftig og.

Hvis jeg hadde hatt cash så hadde jeg kjøpt mer PEN nå, men kjøpte meg opp i BWO på 45-tallet forrige uken med de siste pengene (noe minimal risikospredning å fordele pengene litt mellom de to i hvert fall :-) ). Føler at jeg tar ekstrem risiko akkurat nå, med stort sett null cash (har ikke noe gearing dog). Men det er jo Q1 og de første ordentlige regnskapsmessige resultatene fra Dusafu jeg har ventet på nå i 7 måneder... Selve investeringscaset og grunnen jeg gikk inn i PEN i det hele tatt. Da kan man ikke selge seg rett før grunnet støy årsaker av Trump (på lang sikt er det støy, selv om det på kort sikt kan være katastrofe for mange børser og aksjer). Men tror oljeprisen vil holde seg nå, i motsetning til hva som skjedde oktober-desember ifjor. Ikke minst på grunn av at Trump (den mest inkompetente presidenten noensinne) syns det er en god idé og eskalere sanksjoner og konfliktene med både Venezuela og Iran- SAMTIDIG som en av de største handelskonfliktene i modern historie begynner å ta fyr på alvar...

Så, jeg gambler ganske stort på Q1 nå, og resultatene fra fremst Dusafu. Tar høyde for potensieøt stor nedside dog... Spesielt hvis ikke oljeprisen holder seg.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.