Offshore

14.05.2019 kl 14:50 2775

Uten at dette betyr så veldig mye, men Skandi Skansen og Skandi Hera skal ut på "Rigg move" av Paul B. Lloyd Jr., for selskapet Zennor Petroleum, noe som bekreftes både hos Clarksons Platou og Westshore Shipbrokers. Clarksons Platou oppgir D/D 14, mens Westshore Shipbrokers oppgir D/D 21. Hvem som har rett har jeg ikke sjekket opp (og bryr meg egentlig ikke så veldig mye om heller).

Uansett, hvis Clarksons Platou har rett, så er dagraten på over 425.000 NOK (37.500 GBP). Om dette er bra eller dårlig har jeg en mistanke om bestemmes ut fra den som ser. Personlig er jeg fornøyd når DOF henter ut 2 spot kontrakter med rater høyere enn det Westshore Shipbrokers sier på sine hjemmesider er den høyeste spotraten i Nordsjøen så langt i mai (ConPhil N betalte Siem Emerald 23.651 GBP, nesten 270.000 NOK, fra 10/05-19). NB! Dette betyr høyeste spotratene som Westshore har registrert og ikke nødvendigvis høyeste rate oppnådd i Nordsjøen i mai.

Kanskje DOF gjør en genistrek, når de nå kjører 20 års klassing på Skandi Admiral for å se på bl.a. muligheter i spotmarkedet i Nordsjøen denne sommersesongen?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.