Finans

johnar
14.05.2019 kl 19:40 1439

Vil være meg en sann glede hvis jeg kan få en inngang på 2 kr i B2H, da selger jeg det jeg har av aktiva og belåner meg til randen. Personlig er jeg (som deg?) veldig bear på markedet og sitter stort sett cash bortsett fra Kitron. Sikkert lite populært å si blant mange fullinvesterte, men lite som vil være bedre for meg enn hvis markedet får seg en skikkelig nedtur. Med det sagt så vet jo alle her inne at det kan komme en korreksjon/krakk. Det folk lurer på er vel heller om B2H (eller implisitt inkasso) er noe man skal eie hvis man velger å være investert i markedet, hva du eller jeg tror om markedet er egentlig ikke så interessant i denne sammenheng. Hvis markedet krakker er veldig mye av luften tatt ut av inkasso allerede, og collections holder seg godt igjennom krakk/nedturer samtidig som det er noe av det første folk begynner å bruke penger på når markedet kommer tilbake. Følgelig er billige inkassoaksjer noe av det jeg ville eid hvis jeg skulle eid noe for øyeblikket, men jeg velger likevel å tro at det kommer enda bedre innganger i fremtiden.

Du må gjerne spekulere på kortere sikt eller aller helst komme med gode argumenter til hvorfor inkassobransjen har/ikke har en fremtid. Jeg er ikke overbevist selv, men hvis jeg skal tro noe så heller jeg mot at det fundamentale som er solid vil seire på lang sikt, og at de negative nyhetene det siste året i det store bildet er "støy".
Har kun fulgt kommentarene dine siden nyttår, men så langt er jeg ikke imponert over hverken kompetanse eller evne til å spå kursutvikling gjennom vinteren/våren. Men som den spåmannen du er noterer jeg gjerne dine synspunkter på AXA, B2H og inkasso på lengre sikt, så kan jeg følge med på hva jeg hadde tjent hvis jeg hadde fulgt dine råd/posisjoner.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.