Shipping

Reserven
16.05.2019 kl 00:31 4918

 
I følge side 5 i den siste HUNT presentasjonen
http://vxz.eu/2019-03-07__HUNT_5__Investor-Presentation@DNB_Oil-Offshore-&-Shipping-Conference_2019
https://uploads-ssl.webflow.com/5b06a89af9e393ba01c3e0ea/5c822df221471405e72f778a_20190306%20Hunter%20Group%20DNB.pdf
hadde HUNT per da? betalt USD 120 mill i avdrag, og må med 55% lånefinansiering selv finansiere ytterligere USD 160 millioner. Videre finansiering skal være avsluttet senest 17. mai 2019.

Presentasjonen holdt Arne Fredly den 07.03.2019 10:45-11:00 på DNB Oil, Offshore & Shipping Conference 2019 (#dnboos):
http://vxz.eu/2019-03__DNM.dnboos__Oil-Offshore-&-Shipping-Conference-2019

Supplerende informasjon angående videre finansiering står på side 43 i 2018 årsrapporten:
http://vxz.eu/2019-03-29__HUNT_43__Annual-Report
https://mb.cision.com/Main/1339/2779191/1018745.pdf


Der leser jeg at de 8 VLCCene til sammen koster USD 688,35 millioner. Passer bra med de USD 700 mill på side 5 i den siste presentasjonen. Summen av avdragene til og med 2019-Q2 er USD 119,46 mill, passer med de USD 120 mill på side 5 i den siste presentasjonen.

I følge 2018-Q4 rapporten
http://vxz.eu/2019-02-28__HUNT_2,17__2018-Q4_report
https://mb.cision.com/Main/1339/2752522/999539.pdf
hadde HUNT per 31.12.2018 NOK 519,1 mill i cash, fordelt på NOK 304,1 mill + USD 28,8 mill. Omregnet til USD, ca USD 64 mill, litt mer enn de USD 59,7 mill som betales i avdrag i 2019-H1.

Slik jeg forstår dette - som kan være feil - må neste emi bli i området USD 160 mill (≈ NOK 1,4 milliarder). Med 4 kroner aksjen blir det ca 350 millioner nye aksjer.

----- ----- ----- ----- ----- -----

I følge side 17 i den siste HUNT presentasjonen:
http://vxz.eu/2019-03-07__HUNT_17__Investor-Presentation@DNB_Oil-Offshore-&-Shipping-Conference_2019
har en HUNT VLCC Cash Break Even (CBE) på USD 8.300 per dag.  1/3 av FROs CBE på USD 24.700 per dag, i følge FROs 2019-Q1 rapport:
https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20190516.GlobeNewswire.HUG2244546

Fordelene til moderne ECO scrubber VLCC (som HUNT har) ble diskutert under Tankdebatten på DNB Oil, Offshore & Shipping Conference 2019:
http://vxz.eu/2019-03-07__DNM.dnboos__Tankdebatten-er-i-gang_Skal-ratene-høyere.url
http://vxz.eu/2019-03-07__DNM.dnboos__ECO_scrubber_VLCC_“ultimate-downside”.url



Redigert 17.05.2019 kl 12:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.