Transport

minsin
16.05.2019 kl 23:06 4520

For meg virker det som om det er de som planlegger bud på selskapet , som er i hovedsak short i NAS .
tyner de aksjen ned 10 kroner med å shorte 10 mill aksjer ..kan de legge budet også 10 kroner lavere...
de bruker 400 mill på å tjene 1,4 milliarder - altså netto 1 mrd.
blir ikke short skvis , de legger først budet på bordet ...og løser inn aksjene i etterkant og vips så er milliarden tjent
tviler kanskje på budet på mandag ...budet kan komme i mai , juni el Juli.
er heller ikke forundret om bud kamp..
vil absolutt tro at budet er før Q2 resultatet...

hvorfor er dette sannsynlig ?
1) Q1 var oppløftende og indikerte positiv utvikling. NAS viser handlekraft
2) Det er bare ett tidspm før MAX er godkjent og i luften igjen.
3) reelle verdier i NAS overstiger langt på vei aksje verdiene...
4) NAS har en omsetning på rundt 40-50 mrd og er en gedigen konkurrent
5) NAS viser positiv trend i nye markeder
6) en av verdens nyeste flåte
7) Mnd trafikktall viser en flott vekst

Har sagt det før , NAS pynter brura for salg...dette ser vi lett når vi ser på børsmeldingene fra NAS.

IAG er sannsynlig kjøper , men har også i mente easy Jet( de har vel vært allerede i markedet å hentet noen ti talls milliarder for kjøp)
ettersom jeg husker var det lignende mønster mht shoritng når IAG sist var inne...
Redigert 17.05.2019 kl 13:30

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.