Olje

mimsa
17.05.2019 kl 00:37 3652

For en tid tilbake var det mange som sa at PEN tråden var bra. Dssverre er den blitt mye dårligere med veldig lite informasjon . Et eksempel er Alby som aldri har bidratt med en eneste refleksjon og mening om noe som helst, kun ting som: "håper det går bra neste uke", "hva tror dere", og masse andre intetsigende. I det minste kommer Bmwi8 med et innspill, muligens litt overdrevet kr5,-, og blir så kalt "idiot" av Alby. Jeg var stort sett den eneste som fikk tyn for et år siden når jeg snakket om kurser mellom kr 7.50 og 12.50. Jeg fikk rett, aksjen falt fra topp 23kr og var nede på 10 tallet. Må si at det er litt underlig at vi aldri hørte noen komme med noen kritiske utsagn til de som snakket om kurser på 30-40 tallet, ja endog 60-80-tallet. Her har du Jajaja, Polion, (Alby virker litt imbisil så ikke medregnet) som framsnakker og så langt har vært heilt på bærtur, aksjen er fortsatt under emisjonskurs. Så har vi Gunnarius som har predikert stigning og løft i hver eneste kvartal og kommet med all verdens globale analyser om Trump etc, som; hvis, dersom det og det skjer så vil sån og sån skje. Hvor er vi, jo vi er fortsatt på 15tallet under emisjonskurs og oljeprisen ligger 40% over hva den var ved nyttår. Det er aldri noen som stiller spørsmålstegn ved Gunnarius sine feilaktige analyser, ikke engang hans referanser til analytikere som ser aksjen i 60kr også videre. Når jeg skrev i et innlegg for et par dager siden at jeg tror vi ser aksjen på 13 tallet etter neste kvartalsframleggelse (første kvartal) blir jeg latterliggjort og bedt om å legge fram tall som kan begrunne dette. Jeg har som de fleste andre ikke noen sikre tall, det er det forhåpentligvis kun styre og ledelse som har. Jeg baserer mine vurderinger i PEN på ytre faktorer (som vi alle kan tolke på vår måte som oljepris, konflikter, handelsavtaler, Trump etc), så har vi ting som er mer spesifik informasjon i markedet som MX oil, BWO, Tunisia meldinger etc. Så har vi informasjon internt fra PEN. I de 3+ årene jeg har fulgt selskapet (stort sett samme styre og ledelse) så har de vært aktive med informasjon når ting går bra, og tilsvarende tilbakeholdene når ting ikke har sett så bra ut. De har stort sett foretatt innsidekjøp i forkant av gode nyheter (har til tider tenkt at de vet mer enn oss dødlige, jfr kjøp av Flygeren sine aksjer). Siste kvartal har det stort sett vært dødt, noe jeg har tolket som negativt. Jeg kunne satt meg ned og skrevet masse vas om at jeg tror den går flere 100% etc, som flere gjør her på tråden, men det tror jeg ikke skjer en gang til. Selv om Polion, Jajaja og noen andre mener at jeg ikke når et par tidligere Lundin ansatte til ankelen, har jeg tilbragt et par ti-år i en rekke afrikanske land, og har en far som har drevet handel med Tunisia i en mannsalder og mener selv at jeg har litt innsikt i de landene PEN opererer. Jeg tror Gabon er en vinner, Nigeria er svært krevende selv for de store aktørene og Tunisia er rein gambling, og mye sendrektighet. (Hadde håpet at franske Julian hadde gode kontakter i Tunisia, men det ser ikke sån ut). Da får vi bare smøre oss med tålmodighet å se hva som raporteres om en uke). Ha en riktig god 17 Mai alle sammen. Mimsa
Redigert 17.05.2019 kl 01:18

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.