Bil og motor

Jomma123
17.05.2019 kl 13:29 1152

Forundrer meg at du ikke vet at bensinmotoren er mer moderne enn den elbilen du svermer for. :) Det er jo eldgammel teknologi. Samme er jo batteri også. De første elbilene gikk 150 km på ladningen og det var over 100 år siden. Ikke skjedd så veldig mye siden da. Nå er det ganske mye veistøy i Teslaen også så den er ikke akkurat lydløs den heller. Klart dekk type har mye og si. Egentlig er det bare tull med profil under 60-65. Formel1 bil har 64,5 mener jeg og huske. Rallybilene jeg har hatt brukte 65-70 og de bilene er bygd for stor fart og påkjenninger. Ingen som tusler rundt på veiene har brukt for 30 eller 45 profil. Det er sånn motegreie. Har satt på "normale" dekk på BMW og de er mye mer behagelig enn de run flatt driten. Kjører en på hullete fjellvei "slår" dekket i felgen med en gang med de lavtprofilene.
Når det gjelder motorlyd så foretrekker jeg og høre en real motorlyd fremfor en batteridrill som kutter ut hvis en presser den litt over tid. Motorsporten vil iallefall dø ut med elmotorens inntog. Gå inn på eurosport og se på formel E og du mister interessen fort. Ille nok at formel1 nå bruker små turbomotorer. Ikke ofte en jeg ser på det lenger for lyd er viktig. Heldigvis er det forsatt mye lyd på motoGP syklene så lenge det varer. Så en får nyte det mens en kan.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.