Bil og motor

.777.
19.05.2019 kl 10:38 1141

Vinterdekk har mykere gummiblanding enn sommerdekk og er derfor mer komfortable og støysvake. Overgangen fra run flat som er stivere enn vanlige sommerdekk til vinterdekk bør du merke godt.

Tja...kjønn, og alder har nok mye å si ift. dette med støy, dette med størst mulig felger, bredest mulige dekk, maks senking, og mest mulig ekstremt eksosanlegg pleier som regel å dabbe litt av med alderen, de fleste blir mer opptatt av komfort og originalitet med alderen. Men det har jo med type bil å gjøre også. Noen biler skal jo bråke. Den lyden som oppfattes som rå i en 1960 talls Ford GT ville ikke passet en MB SL fra samme årstall, og omvendt. Forden skal bråke mest mulig, og det er udiskutabelt helt uavhengig av alder og kjønn. Selv du ville nok «sett lyset» hvis du fikk sitte på en runde på bane i en sånn. Ikke for at du ville ønsket å eie en sånn selv, men du ville nok forstått de som ønsker det litt bedre, tror jeg.

Men Ok, tilbake til temaet og konkret svar på spørsmålet ditt i åpningsinnlegget:

Verdens mest stille bil er nye Rolls Royce Phantom, det hadde vært en fantastisk bil til deg (og meg når jeg er i cruise humør) men den blir dessverre noen hakk over budsjettet :-( Så enten må du gå for en eldre type Rolls eller Bentley (20 års regelen trer i kraft 01. Juli!) som entusiastbil, altså bil nr 2, eller så må vi senke kravene litt..

Hvis vi skal holde oss rundt en halv million så tror jeg MB E klasse og Audi A6 kan være aktuelle, men med minste felgpakken.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.