Transport

Hugoil
19.05.2019 kl 12:14 4925

Dette er jo til å le av, frådon:
--
Frodon
15.05.2019 kl 23:16
2054
Jeg har stilt noen kritiske spørsmål rundt NAS og fått desperate innlegg fra de "seriøse" NAS skribentene over lengre tid. Men ingen av dem har satt seg inn i fakta, prøvd å finne ut av fakta eller spurt meg om jeg vet fakta. Er det ikke rart...? Har ikke aksjonærene i NAS på HO noen interesse av å finne ut fakta?
--
Jeg haR JO TATT MEG bryet med å sjekke dine påstander og funnet flere alvorlige feil i dine innlegg. Dette har jeg postet på tråden Verdiene i selskapet - en tråd du unngår å skrive på i arbeidet med å klikke opp din forferdelige tråd for kun gjentagelsens semre effekt. Enda flere feil vises jo nedenfor - og se selv hvordan du bare snur hodet bort fra det og fortsetter blindt monotont (det er ikke bare NAS som må tenke kvalitet, punktlighet, renomme - du også, eller er du kun opptatt av topplinjevekst? "påstandene sine, hahahahahaha" Bli voksen, det er slitsomt med for mange barn.):

Kanskje greit å ta vare på:
--
Frodon
16.05.2019 kl 08:50
1331
Jeg er en av få på NAS trådene som har kommet med fakta. At vinklingen har vært negativ, er fordi det har nesten bare vært negative meldinger etter krise emisjonen. Da er spørsmålet fortsatt hvorfor går dere på de få som kommer med fakta, mens de som legger ut 100vis av søppel innlegg er helt ok...?

Er det ikke fakta et NAS aksjen vil rase hvis det kommer melding om at Kjos må selge aksjer i NAS....?!?!
Svar
TomW
16.05.2019 kl 12:04
1145
Er dette fakta?
NAS ****BJØRN KJOS SELGER AKSJER****
Når den meldingen kommer,

Er dette fakta?
- Bjørn Kjos tror neste emisjon kommer om 12 til 18 måneder
Ta det opp med Kjos, han som sa at de ikke trengte penger før om 12 til 18 måneder, nedtellingen har startet.

Er dette fakta?
NAS må ut med 15 milliarder til i 2019 i investeringer, de må refinansiere et obligasjonslån på 2,5 milliarder som forfaller i desember 2019.
Dette lånet har en effektiv rente på ca 18%. Vet du om noen andre norske børs selskap som betaler slike renter nå eller har gjort det før?

Din tolkning av fakta er ikke nødvendigvis det samme som fakta. Det gjelder oss alle og det er fult lovlig å komme med egne vurderinger og spekulasjoner rundt tilgjengelig fakta. Men da selger man det ikke inn som endelig fakta.

Du har helt rett i at det har vært vesentlig mer negative trigger etter emisjonen så sånn sett har jo dette vært et nirvana for din agenda.Når man da i tillegg selektivt plukker ut de mest tabloide sakene som kun belyser en side av saken og unnlater å ta med hele bildet så blir det ikke veldig faktabaserte innlegg.
Redigert 16.05.2019 kl 16:28
Svar
Frodon
16.05.2019 kl 12:17
1113
Er det ikke fakta at NAS aksjen sannsynligvis vil rase nedover hvis det kommer melding om salg av Bjørn Kjos sine aksjer?

Er det ikke fakta at de belånte aksjene til Kjos er i reel fare for å bli solgt hvis kursen faller videre nedover...? Jeg synes det er helt utrolig at dere tørr å satse pengene deres på at dette ikke skjer, spesielt når emisjons faren har økt betraktelig etter Max problemene. Det finnes så vanvittig mange bedre selskap hvor risk/reward er mye bedre...

Er det ikke fakta at hvis du er tom for penger om 12 til 18 måneder, så må du fylle opp med frisk kapital?

Ja, jeg legger ut de viktige negative meldingene om NAS, for det er veldig få som legger ut dem. Hvorfor legger dere ikke ut alle nyhetene og diskuterer dem? Er det ikke bedre at du bruker tiden på hausse innleggene uten substans så de ikke ødelegger aksjen?
--
Redigert 19.05.2019 kl 12:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.