Farma

20.05.2019 kl 08:46 4374

Ja, det har du sånn sett rett i, de utgjør dog enda ikke mange av de totalt utplasserte.
Jeg er opptatt av volum, volum og atter volum. Få utplassert flest mulig både rigide og fleksible skop og frekvensen vil komme etterhvert basert på BLC teknologiens fortreffelighet.
Det er ekstremt viktig å huske på at når først en klinikk har investert i utstyret og opplæringen er gitt så er det ingen snøball sjanse i helvete for at de da bevisst vil parkere utstyret å la det bli en støvfanger. Dersom en velger å tro på slikt, ja, da mener jeg at en totalt undervurderer enhver sykehusledelse. De er som alle andre opptatt av å bruke det utstyret de anskaffer.
Pasientene er der, men de mangler tilgang på behandlingsmetoden.
I tillegg skal det selvsagt stormjobbes for utplassering av flest mulig flexiskop, helt klart!
Mange som ikke følger meg på det resonnementet, men det er likt for de aller fleste bransjer.
Volum, volum og atter volum og eneste måten å få det til på i PHO sitt tilfelle er å utplassere flest mulig av skop og samtidig aktivt jobbe for å få opp frekvensen.
Blir litt som med hydrogenstasjoner i eksempelvis Norge. En får ikke solgt mange HY bilene om en bare har en stasjon i Oslo, har en derimot 4-6 stasjoner så vil bilene også komme når tilgjengeligheten er der. Og med tilgjengelighet øker etterspørselen , volumet på fyllinger går opp og det kan være mulig å tjene penger.
Ikke direkte sammenlignbart siden DB mellom disse to er vidt forskjellige, men mer for å illustrere hvordan jeg tenker.
De seneste årene har jeg jobbet i matvarebransjen, det er en grunn for at eksempelvis NorgesGruppen stadig vekk åpner nye butikker, gjerne flere i samme lille by, for å oppnå mest mulig volum, holde andre på avstand eller om ikke annet gi dem kamp. Være tilgjengelig overalt.
Heller ikke direkte sammenlignbart da marginene i denne bransjen heller ikke kan sammenlignes med cysview/hexvix.
Mange er villige å reise langt for å få BLC, men det er verdt å tenke på at det er lettere for en urolog å dra fram BLC som behandlingsmetode om han/hun vet at det finnes en klinikk rundt neste kvartal eller om det medfører 800km til nærmeste klinikk.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.