Shipping

Empire
22.05.2019 kl 22:27 1859

Jeg har troen på begge, men kanskje til forskjellig tid. De er begge volatile, så å spå mer enn 6 mnd tror jeg er vanskelig. Å snakke om medio 2020 er en smule tidlig for meg og når alle skal tjene lette penger på et case som ligger i dagen (imo 2020), så blir jeg litt skeptisk til hvordan det hele vil utvikle seg. Begge selskaper har relativt unge flåter og små nybygg programmer som gjør at de bør kunne returnere gode utbytter til sine eiere, hvis ratene blir i nærheten av det ymse meglere mener. Begge selskaper driftes ekstremt godt og de har dype lommer, hvis mulighetene skulle by seg.

Jeg tror Golden er et godt kjøp nå, men jeg tror ikke " toget til 105" går nå eller snart for den saks skyld. Mister man en oppgang, så vil det komme nye muligheter. Target for Golden er igjen 52, så får vi se hva ståa er når vi kommer dit.

For Fro så tror jeg man kan få denne billigere om en stund. Jeg hadde target på 82 og den har vel falt noe tilbake etter en topp på 84 (?). Fro er igjen interessant midt på 60 tallet, men det er mulig jeg er for gjerrig. Er ofte for gjerrig og selger for tidlig. Spør Surik.

Jeg er long Golden og short Fro akkurat nå, men jeg regner med at jeg long begge i løpet av sommeren. Det er forøvrig mange potensielle snubletråder og det svinger fort.

Ta f.eks ordreboken til Vlcc. Det er forholdvis mange nybygg på vei og mange av disse er kontrahert av finansielle investorer. Tank selskapene slet med dårlige finanser og investorene øynet håp om mulig profitt gjennom imo 2020(Ny balje tjener mer cash). Når det da er mange som tror de skal tjene store penger på dette og det kommer mange båter, blir ikke det negativt for ratene, alt annet likt? Hunt skal f.eks nå selge to båter og er et slikt asset play, som mulig er god butikk for de som var med fra start, men jeg er usikker på om det er veldig mye mer oppside for de som kommer dinglende nå. Hunt vil f.eks ikke i nærheten av å ha en driftsorganisasjon som Fro og dermed så er egentlig det eneste alternativet å få solgt baljene over innkjøpspris. Noe de nå gjør, samtidig som de flyter videre finansielt, til neste salg. Kanskje Fro kjøper de baljene?

Har du sett på Flex? Det er en annen godbit der tålmodigheten må være noen måneder til før man kan høste fruktene. Kanskje man kan gjøre noen varp når sommervikarene til DNB er tilbake om kort tid :)

Ble mye om alt og lite om de to selskapene du nevnte, men jeg har troen, men ha nå for Guds skyld med en stoploss på tampen. Mye penger å tjene og mye penger å tape. En Twitter melding kan være nok til å velte en fin trend.
Redigert 22.05.2019 kl 22:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.