Transport

Frodon
22.05.2019 kl 22:55 4445

Det var synd du tapte en del penger her, men du kom deg i hvert fall ut og du får en del av tapet tilbake på skatten ;) Hvis du skal investere i NAS, burde du se at risikoen er tatt betydelig ned først. Det vil vi forhåpentligvis få svar på via Q2 og Q3 resultatene, om NAS har tjent nok penger til å unngå en ny emisjon. HVIS det blir en ny emisjon, kan jeg ikke skjønne noe annet enn at den blir totalt ødeleggende for dagens aksjonærer. Da vil Bjørn Kjos nødt til å selge unna verdier, hvis han ikke allerede har gjort det før en eventuell emisjon. Hvis det kommer et oppkjøp av NAS vil kursen stå høyere enn den gjorde når børs meldingen kom ut. Men hvor lavt går kursen før et eventuelt bud kommer? Men jeg skjønner ikke hvilket selskap som skal ha en dum nok ledelse til å kjøpe NAS, når de går med enorme underskudd. Det er mer vanlig å kjøpe deler av fly selskapene etter de har gått konkurs. Da kan de kjøpe de delene av selskapet de ønsker og slippe å dra med seg mursteinen som gjorde at det forrige selskapet gikk konkurs. Det jeg virkelig ikke skjønner, er hvorfor Kjos ikke skiller ut deler av NAS i et annet selskap. Hadde han gjort det, eks satt de nye flyene i et selskap, hadde ikke hele NAS gått til helvete hvis dette ikke ender bra ;)
Redigert 22.05.2019 kl 22:59

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.