Eiendom

Onkel_S
22.05.2019 kl 23:32 3282

Har talt bruktannonse nr 1251-1550 sortert etter publisering.
Resultat 183 av 300 = 61% markert solgt. 3 ukers middel et hakk ned til 62%.

Det var 711 visninger denne helgen og det er totalt solgt 358 "siste tre dager". Neste helg blir halvårets travleste av kalendermessige årsaker. Det er således 1130 annonserte visninger, noe som er 200 mer enn halvårets hittil travleste visningshelg. 1130 visninger helgen før Kr. Himmelfart er dog ikke uvanlig mye. Slett ikke når man medregner at den forgangne helgen inkluderte fredag 17. mai.

Til Paneldata og andre som urer på metoden - eller ønsker en oppfrisking av denne.

1. Jeg teller hver onsdag kveld etter kl 22 (i sjeldne tilfeller torsdag morgen før kl. 09.00 - det gir samme resultat)
2. Jeg teller en sammenhengende rekke av 300 bruktannonser sortert etter publisering.
3. Jeg teller konsekvent den rekke av 300 annonser som gir det høyeste resultat

Ad. 3: Dette for å ha et kvantitativt utvelgelsesgrunnlag og fordi førstegangsvisninger relativt har større sjanse for å resultere i salg enn 2.,3.,4., etc gangsvisninger. Boliger som selges i første forsøg er åpenbart lettere solgt enn de som må vises frem flere ganger. Samtidig er det få boliger som selges uten at det er avholdt fellesvisning. En rask scrolling gjennom rekken av annonser viser tydelig når man kommer til bulken av boliger som har hatt sin først visning, og når man er kommet ut av den igjen. Jeg tester om jeg har talt rett utvalg ved også å telle 50-100 før og 50-100 etter og se om jeg skal forrykke utvalget opp eller ned i annonserekken. Av og til må jeg det, og da teller jeg også de neste 50-100 for å sikre at det nye utvalg er det rette, eller korrigere det ytterligere.
Redigert 22.05.2019 kl 23:52

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.