Bil og motor

Mentor
26.05.2019 kl 22:03 920

Oslo har gode veier og gater. Byen har meget bra kollektiv-tilbud innenfor ring 3. T-banene innenfor og utenfor helt suveren.

Så er det noen problemer. Det er voldsomt med biler til bestemte tider av døgnet og det gjelder nesten hele Oslo om morgenene og ettermiddagene. Vi kaller det rushtid. Det er ikke lett å bygge seg ut av de timene der. Køene er der på ring 3 som de er der på ring 2. De er der på E 6 og E18 også. Langt utover på de store motorveiene. Jeg er faktisk enig med utbyggerne i at akkurat E 18 burde bygges ut vestover, men så er det er å få gjort det da. Politisk ekstremt vanskelig. Behovet akkurat der er der litt utover rushen (som er helt umulig) og en god del av døgnet så på E 18 gir det mening om utbygging. Du merker også strekningen Oslo-Drammen er gammel og sliten nå i forhold til f.eks Drammen til Larvik..

Det minner oss på en annen utfordring. Det er en helt usannsynlig mengde mennesker som pendler inn og ut av Oslo hver dag. De bruker bil, men disse menneskene kan ikke kjøre gjennom byen delvis eller helt. Byens egne innbyggere kan heller ikke det. De må over på kollektivt.

Det er jo det bompengene skal gå til. En større oppdatering på det kollektive tilbudet for å ta unna kommende folkevekst i Oslo-området og å få den allerede usannsynlige mengden over på kollektivt. Det er vel ikke så dumt?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.