Offshore

mini3
27.05.2019 kl 22:18 2319

Hei.
Er usikker på om du mener det kun er regnskapsteknisk overskudd som skal dekke gjeld eller om du skjønner det ligger totalt 15,7 mill dollar i avskrivninger og finansielle avskrivninger i andre selskaper og valuta i 1Q?

Langsiktig rentebærende gjeld er gått ned fra 602 mill dollar 31.12-2018 til 587 mill dollar den 31.03.2019

Archer har solid finansiell kontantstrøm som genererer mer enn nok cash til å betale ned gjeld, noe av det viktigste er fremførbare underskudd som gjør det lettere å betale ned gjeld.

Finansielt trenger archer ett EBITDA på ca 55 mill dollar i året for å dekke renter og leasinger.
25 mill i 1Q og en guiding om økning i andre halvdel av 2019 gjør at mine estimater for 2019 på rundt 108-112 holder stikk.

Jeg skal legge inn estimater for 2020 og videre men med dagens avtaler og ingen økning i argentina eller innen oiltools er dette mer enn nok til å raskt betale tilbake gjeld.

Må huske at archer har i 2016, 2017, 2018 levert år for år EBITDA på 49, 55 og 72 mill dollar.
Årsaken til økning er først og fremst at man er ferdig med restrukturering i Argentina og reforhandlede avtaler med bedre marginer.
Økningen kommer ikke først og fremst av økt aktivitet, den kommer nå i 2019 + fremover.

Archer klarte å betale inn ca 30 mill dollar på nedbetaling fra drift i fjor, da har jeg ikke tatt med salget av AWC på 29 mill.

Får man flere ordrer på Oiltool, MDR rigger i drift og flere drillingrigger i argentina i drift noe som er mye mer sannsynlig enn usannsynlig, ja da snakker vi ekstrem cashflow til nedbetaling.

Selges DLS er Archer mer eller mindre gjeldfri på øyeblikket.

Man må bare utfordre meg med andre bedre bet innen offshore, jeg har enda ikke funnet noen sikrere og billigere.

Redigert 27.05.2019 kl 22:21

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.