IKT

thewire
28.05.2019 kl 16:58 1421

Da er årelatingen over for min del i GIG. Solgte siste del av GIG-aksjene i dag for å realisere et 7-sifret tap.

Kjenner jeg flaksen min rett, så kommer vel kursen til å gå i taket de nærmeste dagene. Tror like vel ikke det kommer til å skje når man ser på utviklingen den siste tiden. Signering av ny tier-1 skulle gi kursen et løft, men så leser man at det ikke er forventet å gi et positivt bidrag før ut i 2020. Føler jeg har lest det før, det blir nesten litt som med Liverpool, "there is always next year". Det som burde være gode nyheter, preller av som vann på gåsa. Jeg tror ikke vi kommer til å se en positiv endring i kursen før GiG faktisk begynner å levere solide tall. Tiden for å bli "wowed" av store ord, er definitivt forbi.

Det kan nevnes at GiG Games lanserte en ny spilleautomat for et par dager siden, kalt Midnight Madness. Jeg har testet den ut, og tror dessverre ikke denne heller blir noen suksess. Den blir rett og slett for kjedelig i dagens marked. Prøv den selv og jeg tipper du er lei etter 5 minutter. Når kvaliteten er så lav, så stiller jeg meg spørsmålet om hva som er poenget. Jeg skjønner godt konseptet at man ønsker å eie alle deler av verdikjeden, men når produktet ikke er godt nok, så blir effekten stikk motsatt.

Kjøpet av Betit står også igjen som en gedigen feilvurdering. Her betalte man mye, for noe som senere har blitt nedskrevet til omtrent ingenting.

GiG er fortsatt verdsatt til 918 mNOK. En rimelig stiv pris for et selskap med et stort lån som ikke er avklart, eiendeler som smuldrer opp, produkter som ikke er gode nok (GiG Games), og "tier 1" kontrakter som ikke generer solide inntekter.

Jeg har vært forelsket i aksjen siden jeg kjøpte de første aksjene til under en krone, det ble en dyr forelske. Jeg kommer forstatt til å følge selskapet, og om de en gang skulle klare å snu skuta å begynne å levere solide resultater, så står jeg klar til å gå inn igjen, men tror fort vi snakker 2020 før det blir tilfellet.
Redigert 28.05.2019 kl 16:59

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.