Transport

Frodon
28.05.2019 kl 23:01 2075

Hmm, du glemmer å regne inn gjelden ;) Det er sannsynligvis mer verdier enn gjeld i NAS, men de sliter med egenkapital og fri cash til å betale regningene. Kreditorene krever også at NAS har minst 1,5 milliarder i fri cash for å ikke komme i brudd på lånebetingelsene

Norwegian Air Shuttle:
Markedsverdi 4,56 milliarder (kurs pr aksje kr 33,46)
Gjeld 64,8 milliarder (er det noen andre selskap på Oslo børs som har mer gjeld uansett størrelse på selskapet?)
Cash pr 31.3.2019 kr 3,151 milliarder + NAS fikk inn kr 2,907 milliarder via emisjonen etter alle utgiftene var betalt.
Kreditorene krever at NAS har minst 1,5 milliarder i fri cash i lånebetingelsene.
Lån til forfall i desember ca kr 2,5 milliarder.(euro 250 mill)
Forpliktelser i 2019 var på ca kr 14,7 milliarder for levering av nye fly pr 31.3.2019.
Forpliktelser i 2020 er på ca kr 10,4 milliarder for levering av nye fly
NAS skal også overta fly totalt i 100 milliarder klassen fordelt utover en del år.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.