Shipping

gunsmi
03.06.2019 kl 11:22 5418

Markedet er ikke elendig. Det er overraskende bra på denne tiden av året og det skulle ikke forundre meg om det(BDI) stiger videre i månedene som kommer.
Jeg regner med at det er andre shipping selskaper som følger GOGL i å installere scrubbere i Q2 pga forventet laverer rater i inneværende kvartal sammenlignet med siste halvår 2019. Det betyr færre skip i markedet. Jeg vil også tro at Vale kommer mer med igjen i 2.halvår og at malmproduksjonen deres tar seg kraftig opp. Det vil bety stigning i ratene. Usikkerheten nå skyldes handelskrigen. GOGL shortes og presses langt ned. Hvor bunnen er vil tiden vise, men med dagens rateutsikter for resten av 2019 og 2020 er utvilsomt GOGL på nåværende tidspunkt lavt priset. Så får vi se om all usikkerheten i markedet materialiserere seg i lavere rater for shipping industrien. En eventuell resesjon vil sannsynligvis bety lavere rater. Men resesjon er eventuelt et stykke unna og det kan sammenfalle med IMO2020 som betyr færre skip i markedet pga skroting og dokking. Jeg er av den oppfatning av at shipping industrien og bulk vil gå gode tider i møte og det vil nok gjenspeiles også i aksjekursene med tiden.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.