Transport, bil og fly

Ingeniøren7
26.03.2018 kl 19:32 7140

Driver man med poteter kan man ta seg råd til noen unøyaktigheter, investerer man i aksjer skal man ha stålkontroll på hva man driver med, hvis ikke blir det dyrt.

Du skriver: "Emisjonen som skal stemmes gjennom er allerede forankret de største eierne og det er ingen risiko ved dette."

At EGM kun er en formalitet er jeg helt enig i, men så vet jeg også at stemmegivningen på slike EGM eller AGM er pinlig nøyaktig. Man tar ikke ett potet-overslag av antall aksjonærer som er på EGM/AGM også vedtar ting ut fra dette. Som sagt, om du ikke tror meg kan du sjekke børsmelding rundt 8.mai de 5 siste årene, der finner du at alle de største aksjonærene hvert år har stemt for sine aksjer. Og da kommer vi tilbake til essensen her, de største aksjonærene som skal stemme på EGM, må kalle tilbake sine aksjer for å avgi stemme. Kjos eller folketrygdfondet ville aldri spekulert i noen dagers rentegevinst det ville vært å fortsatt ha lånt ut aksjene sine over EGM. Dessuten ville ett signal om at Kjos er mer opptatt av å låne ut aksjer enn å stemme for de på EGM vært meget uheldig. Alle oppegående folk skjønner dette. Mer voksen opplæring får du ikke fra meg rundt dette nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:58

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.