Offshore

p8
09.06.2019 kl 14:50 4719

Skulle NODL være i stand til å sikre seg noen av de 4 UDW-boreskipene i tabellen ovenfor til for eksempel priser på MUSD 420-430

?? Er du gal? Prisen er vel rundt 300.

Nodl har nok prøvd seg på de to West skipene som ble kansellert av Seadrill, men Samsung har nok ville hatt mer enn 300 for de.

Det virker på meg som de blander litt mellom drillship og HE semier. Skipene på Samsung er drillship og de prises til ca 300, men en HE semi prises opp mot 500. Du må nok rette litt på teksten. Nå er bolette et veldig bra drillship og bedre spec enn de samsung drillshipene. Bolette har dual bop, og slik jeg har oppfattet det er drilllshipet så og si klasset for 5 nye år.

Problemet til NODL er at aksjekursen er mye lavere enn NAV derfor er det vanskelig å kjøpe flere assets. Tidligere har de kunne trykke nye aksjer til stigenede kurser, men det er ikke lenger mulig. For at de skulle få mulighet til å kjøpe Cobalt måtte de få privat lån av Fredriksen. Foreløping tror jeg Nodl skal være fornøyd med den flåten de eier. På sikt har de nok mulighet for flere investeringer.

Hvilke ship som skal inn i Sonadrill er det Seadrill som bestemmer. Det blir uansett Seadrill som skal drifte skipene, og om de ønsker like ship eller ulike skip vet vi ikke. Vi vet lite om avtalen, men Seadrill vil nok tenke på seg først.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.