Offshore

Garderobemannen
09.06.2019 kl 21:03 4563

p8 og delta,

Vi er alle enige om at høyere BB-rate naturligvis er bedre for NODL i et slikt scenario, og mitt poeng med å benytte selv dagens lavere ratenivå på boreskip er for å illustrere hvor lavt jeg tror NODL kan være villig til å gå.

delta, i ditt regnestykke ser jeg ikke at du hensyntar at NODL i mitt eksempel gjennomfører en transaksjon idag - på dagens depressive nivåer. De vil dermed kunne komme i posisjon til å sørge for ytterligere tilgang til to UDW boreskip, som kan benyttes til å vente ut en rateoppgang. Isolert sett i ditt regnestykke kan jeg være enig i at mitt eksempel gir for lav totalavkastning, og dette nivået gir få/ingen insentiver til å inngå slike avtaler idag. Da er nok NODL mer tjent med å vente til et godt stykke ut i 2020 før ratene inngås.

Men hvis du tar med deg i regnestykket at et slikt grep fra NODL IDAG, vil gi NODL anledning til å kjøpe ytterligere 2 nye boreskip, sitter i praksis NODL med samme opsjoner på fremtidig økning i ratenivå, samtidig som de har fått "banket" en sikker inntjening på sine to rater. NODL er i ferd med å bygge selskap, og vil nok nødig la et par gode kjøp IDAG gå fra seg.

En slik fordeling mellom kortsiktige og langsiktige nivåer er jo JF kjent med fra både GOGL og FLNG...

Jeg har tro på at JF tenker strategisk utover disse to kontraktene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.