Bil og motor

norskgulltrd
12.06.2019 kl 11:30 2284

Inntil det motsatte er bevist, tar jeg aldri det produsenten/selgeren sier for god fisk.

I hvilken grad et sånt batteri varer i (lever etter) 22 år kommer an på behandlingen det har fått.
Lithium batterier er ikke glad i full opplading.
Spesielt ikke i høyere temp enn 30-40 grader C.
Ikke glad i full nedtapping.

Så kombinasjonen av hvor mye det er "dratt i ytterkantene" hva lading og temperatur angår, og naturligvis antall ganger, vil avgjøre hva man har med å gjøre etter 22 år.

Her må Nissan fortelle hva slags bruk de legger til grunn og så må man slå av "30% for kjente", kanskje mer...
En bil som er brukt 2 ganger pr uke vil ha færre utladinger/oppladinger totalt enn en som dytter og drar maks daglig.
Har batteriet 10-20% kapasitet etter 22 år så er det defekt for lenge siden.

Selgeren vet at etter 10 år så er det ingen som tenker på reklamasjon. Langt mindre 22.
Selgere er noen luringer - alltid.
Redigert 12.06.2019 kl 11:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.