Offshore

Anywhere
13.06.2019 kl 11:17 3401

Hofa, det er umulig å si om mange selger aksjer med tap. Vi kjenner ikke til om det er gjort en del shorting (trolig av flere samordnede i så fall) nedover helt til det laveste. Flere av oss har kjøpt mye aksjer på 4-tallet og sågar 3-tallet. 200K aksjer på 3,90 kan jeg lekende lett i en ren tradingsammenheng selge få dager etterpå på 4,35 - som i går. Flere enn meg har både lange og korte fokus, og 10%-gevinst er ikke å forakte. Om shortere da starter inndekning på laveste nivå, så får de mye aksjer fra korte trades i starten. Dannes en mer varig oppgangstrend og ledsages av nyheter som driver aksjen, så vil vi fort se press ganske langt oppover der shortere til slutt vil kjøre volum og måtte jafse til vesentlig høyere kurser enn startout. Det kan selvsagt skje anytime at en slik utvikling starter i Archer.
Fredriksen har tatt levering av aksjer, og hvem vet, kanskje han starter sanking av mer som deretter under oppgangstrend skal leveres på en ny TRS. Jeg er temmelig overbevist (gitt informasjon) om at Hemen Holding er meget overrasket over Archers lave prising, og ikke ser selskapsspesifikke grunner for det. Tvert om. Det jobbes godt fra ledelse, og det kan komme MDR-kontrakter i relativt nær fremtid. Da kan ikke Archer holdes nede lenger.
Her er aksjonærer og en del ledelse samt de store industrielle eiere i samme båt; både vi vanlige aksjonærer, ledelse og storeier har handlet aksjer siste halvår og har store motivasjoner for å bygge aksjonærverdier - noe også selskapet gjør meget bra om dagen.
Jeg tror utviklingen naturligvis er justert av oljepris, og kanskje MDR-interesse kan ha effekt derfra, men underliggende aktivitet i Archer vil holdes økende de neste 3 årene slik forretningen nå er rigget.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.