Offshore

Lilleulv
13.06.2019 kl 12:52 14236

Viss man sammenligner med elkem, som også er i syklisk bransje, utbetalte de utbytte på 2,6 kr og kursen lå da like over 30 mener jeg det var. Viss man ønsker utbytte i en aksje, så har jeg erfaring av at man like før utbyttetidspunkt ofte må betale mer for aksjen enn tommelfingerregel på 10% utbytte. Man kan ofte lett prise aksjen slik at utbyttet utgjør nundt 7%, da dette er en meget bra avkastning. For de som kjøper nå og fremover er avkastningen helt sinnsyk bra :)
Alt under 2,5 mener jeg er å gi bort aksjene sine. Alt under 3,5 er å selge aksjene sine svært billig. 4 kr kan også fort bli svært billig, men har man sittet på aksjene sine fra både ett og to tallet, så er det ingen som kan mene at man ikke har gjort en god investering. Når vi kommer til 4 kr, så vil det på det tidspunktet videre være en god investering for de som kjøper da, for som sagt, 6 kr er ingen overdrivelse. Og om noen år, så gjelder det å kunne komme seg ut før syklen går nedover igjen. Sykler har i snitt en periode på 5-7 år. Når det gjelder havbunnsseismikk, så er jeg faktisk spent på om dette vil gjelde i samme grad, da jeg tror det vil vise seg at havbunnssegmentet vil være aktuelt til enn viss grad, også i nye nedgangstider, sammenlignet med mye annet i oljeservice. Men det vil jo vise seg, da dette er første gang havbunnssegmentet har den posisjonen den har fått, og vil komme til å få videre.
Spennende tider :)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.