Industri

Norviking
13.06.2019 kl 22:50 348

Innlegget er slettet av administrator
Nå Skipssjefen er du veldig ovenfra og ned
Når det gjelder NEL så har jeg ved flere anledninger skrevet (på NEL trådene ) at aksjen er overpriset så ikke kom her med våset ditt price earning og price book , etc
Når aksjen går som hakka møkk og markedet vil ha den så driter vel jeg en lang marsj i dine tekniske betraktninger
Jeg har tatt ut flere hundre tusen i gevinst i NEL og er rimelig fornøyd med det.
At du er en som regner og funderer om underliggende verdier etc så fungerer ikke markedet slik i alle aksjer , Deriblant NEL
Den er rett å slett frikoblet all sunn fornuft pr dato.
Men på den andre siden .....
så er aksjen verd akkurat det markedet er villig til å betale for den . Hverken mer eller mindre
Jeg sitter i Strong og har sittet lenge
Jeg kan skrike og hyle så mye jeg vil om at aksjen er underpriset ( for den er det etter mitt syn ) men likevel er ikke aksjen verd mer enn det markedet er villig til å betale.
At NEL aksjonærene priser selskapet med en fremtidig god inntjening trenger heller ikke være feil
Nel har jo eierinteresser i Nicola og er i konstellasjoner med flere store industri-kanoner så hverken du eller jeg kan sitte å si noe skråsikkert hva fremtiden vil bringe.
Når jeg nå har sagt dette så avrunder jeg med at jeg hverken har interesse , ønsker eller tid til å sitte å kverulere med deg så for min del er jeg ferdig med dette

Ha en fin kveld

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.