Finans

Shinkage
16.06.2019 kl 21:35 3230

Vel, det var vel akkurat det jeg spurte deg om siden AXA er et selskap du har fulgt og studert. Spørsmålet var bare om reduksjon i forbrukslån som er vanskelige å betjene ville føre til mindre vekst i markedet som Axactor jobber i. Jeg spurte bare om din mening, og sa da ikke noe at det var noen direkte sammenligning med forbrukslånbankene. Sammenhengen er vel bare at den ene skaper business for den andre.

Du sier at gjelden akselererer i Europa, og det tviler jeg ikke på, men dersom utviklingen av tvilsomme forbrukslån effektivt hindres, vil det fremdeles være tilfelle? Jeg prøver å forstå hvorfor verdien synker, mens gjelden som du sier øker (og med det potensiell business). Og jeg prøver å forstå om AXA er en langsiktig god investering, eller en mer volatil og kandidat for kortsiktig trading. Verken AXA eller B2H ser ut til å være inne i noen langsiktig god trendkanal.

Jeg skjønner ikke hvorfor du bringer NEL inn i dette. Ja, du vet jeg sitter på NEL aksjer, men det har da ingenting med disse spørsmålene å gjøre. Jeg tror jeg har gitt ganske klart uttrykk for at jeg ikke driver noe spill om hvem som er dummest eller smartest - bare for å ha det klart siden svaret ditt gir litt inntrykk av at du tror jeg var ute etter å sette deg på plass, eller noe i den retning. Det var jeg derimot ikke. Jeg blander ikke epler og bananer, og har ingen annen agenda enn saklig diskusjon.

Det var faktisk bare et reellt spørsmål om AXA, siden du har anbefalt dem.
Redigert 16.06.2019 kl 21:36

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.