Eiendom

Bruker
17.06.2019 kl 18:30 735

Takk for svar! Som ble sagt før var ferdigattestene på alle leilighetene trukket pga. dårlig brannsikkerhet i 2018. Nå har utbyggeren tilbudt sameiet å rette avviket og etablere brannvarslere og romningsvei på leilighetene som de har byggemeldt selv kostnadfritt mens bare få leiligheter inkludert våre leiligheter (som var byggemeldt av tidligere eiere og ikke utbyggeren) kostnader må dekkes av eierne selv! Sameiet har akseptert løsningen siden de har fått et beløp som erstatning av advokats kostnader (20% av hva som sameiet har betalt til advokaten (7 digits number!) som kunne ikke gjøre noe med saken endelig!) + retting av lelighetene som var byggemeldt av utbyggeren selv. Sameiet bryr ikke seg om våre leiligheter spesielt vår leilighet som vi kjøpte uten å vite om dette problemet.

Nå skulle jeg sjekke om jeg kan bruke eierskiftforsikringen siden jeg viste ikke om denne saken ved kjøp av boligen og har ingenting å gjøre med denne kostnaden. Hvordan må jeg ta saken videre og formulere saken til forsikringen? Finnes det en annen løsning som dere kunne tenke på? Kanskje hus forsikring?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.