Offshore

Williwonka
18.06.2019 kl 00:47 3729

Det er for meg et under at man kan få Borr til snart 14kr/ aksjen. Helt ufattelig for noen som øyner mulighetene som tilbys innen Premium JU-segmentet i dagens marked, men spesielt i framtidens marked. Jeg er bull på olje, og ikke minst at vi kommer til å nå en ny topp innen olje, kanskje for siste gang(?), men syklusen er her. Vi er på vei opp, og da handler det om å posisjonere seg korrekt. For meg er Borr en av de kanskje mest framtidsrettede aktørene innen rigg og spesielt jack-up segmentet, hvor det vil være høy etterspørsel i framtiden. Spesielt i Mexico. Det er 8 nybygg som kommer ut fra fabrikkene, og trolig rett i kontrakt. Det er samtidig mange andre rigger som er sikret i kontrakt, finansieringen er sikret fram til hvertfall 2022, uten noen altfor høye gjeldsforfall, hvor jeg personlig tror rekylen først vil slå til innen Jack-ups. Hvis de klarer å få f.eks. 20-25 rigger i arbeid til et snitt á 100.000$/ dag (dagens rate, som trolig vil skvises opp til 150.000$/ dag ved et tightere marked) vil det si henholdsvis ca. 5-7 milliarder norske kroner og 9-10 milliarder norske kroner. Per dags dato er selskapet priset til underkant 8 milliarder. Hvis min mest bear analyse inntreffer vil selskapet ha en P/E ift. dagens prising rundt 2. Normalt for sektoren tidligere har vært LANGT over 10. Her snakker vi kanskje en soleklar 5-10-dobling innen 2022 i kurs fra dagens nivå. Jeg er bull på den sykliske olje- og rigg-næringen, men prisingene av disse selskapene nå til dags er galskap. Noen kommer til å tjene mye penger på dette. Vi får vente og se, ingen av oss her inne kan spå framtiden i dagens marked, men jeg tørr å sette noen kroner på at Borr kommer seg. Lykke til folkens! La oss ikke glemme eventuelle utbytter som Trøim kommer til å utbetale hvis dette først går veien. Da er det full giring og enorme utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.