IKT

20.06.2019 kl 15:03 2188

Krosta: interessant. Problemet med DCF er at økonomer setter uendelig vekst i modellen. Når det gjelder WACC, så har jeg sparret med Anders om peers. Skal se om jeg finner tilbake til gammelt tallmateriale neste uke.
Jeg ser nok annerledes på investeringer enn en tradisjonell økonom. Jeg begynner med produkt, så mennesker. Liker jeg de to, så vil cash flow komme av seg selv. Riktige mennesker på salgs og markedsføring, de rette folka som ser til at margienene er der de bør være og dyktig ledelse som løfte mennesker i organisasjonen. Ferdig snakka. Cash flow regner jo ALLE økonomer på, så det er jo ikke noe uoppdaget gjerne du kommer frem til, men med et unntak i selskaper som Strong - som vi vet...
Redigert 20.06.2019 kl 15:04

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.