Eiendom

Finansprins
20.06.2019 kl 19:03 3833

Sitter på en 2 roms leilighet foreløpig på Løkka, hadde nok vært lurt å solgt nå i sommer og kjøpt en ny på vinter. Grunnen til at jeg tenker at Løkka har hatt en god økning i den siste perioden er pga. det hadde et dårligere år på samme tid i fjor. Ettersom alle andre steder jeg var på visning og budrunder i Oslo, gikk de fleste over takst. Vanlig at de gikk 300k over, mens de på Løkka ble liggende til en god pris, fikk kjøpt for under takst:)

Det som bekymrer meg med å holde boligen i en lengre periode er at utleie-fortjenesten ikke virker så god som i andre områder. Gode leiligheter på 3 roms leies ut for ca. 18k, med en original pris på 4-6m. Om en da ikke tilføyer en høy egenkapital ved boligkjøpet, hvordan vil en da ha fortjeneste ved utleie? Det at boligprisene virker for høye i forhold til utleieinntekt, med at renta øker (selv om renteøkningen er lav), gjør meg skeptisk på markedet fremover.

Statistikk sett så ser markedet stabilt ut.

Men vil gjerne høre flere perspektiver/ideer.
Redigert 20.06.2019 kl 19:06

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.