Offshore

Met1976
05.04.2018 kl 11:50 7271

Det mest spennende nå er jo hva som skjer i taktikkhodet til Solstad. Siste 3 dagene har vi sett en drøss med spot-kontrakter til tildels meget pene rater. Eneste SOFF båt på de var Sea Titus tirsdags morgen.....

Man kan selvsagt være negativ og tenke at de har posisjonert seg feil mtp båter, tilbud på kontrakter, hvilke båter som er tilgjengelige osv...

Eller man kan som meg-være optimist og tenke at dette er genialt av Solstad. Prisene stiger, konkurrentene hiver ut båtene-så kommer det høyere aktivitet, vinterstormene er over og SOFF ligger klar med mye båter i alle klasser/størrelser klare for å hanke inn gode rater både på spot-markedet og langkontraktene.

Ifølge Westshore er vi nå over 70% på PSV og over 60% på AHTS -Utilization, og SOFF sitter VELDIG rolig i båten...... med unntak av de mindre/eldre båtene som er aktive blir jeg dritskuffa hvis ikke de neste SOFF kontraktene har meget gode rater!

Vi skal heller ikke glemme godnyhetene til Aibel/Kværner fra Statoil idag og vi vet hvem som har en tung labb på rattet både der og innen SOFF ;-)

SOFF kommer, det er jeg sikker på :-) Spørsmålet er om jeg skal benytte anledningen til å høyne posten og dra ned snittet fra de 5,90 jeg har idag eller være fornøyd med posten jeg sitter på.

Hilsen Optimisten fra Karmøy
Redigert 05.04.2018 kl 11:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.