Olje

mimsa
25.06.2019 kl 11:06 3475

JUICEitUp,
Jeg har en så enkel begrunnelse at aksjen har konstant gått opp og ned med oljeprisen mellom 15 og 17 kr. Mao den absolut vigtigste faktoren for PEN for øyeblikket er oljepris, så er dere i deres fulle rett til å mene noe annet. Jeg kan ikke se de helt store triggerene foreløbig. PEN sin Dussau andel har krympet, muligens er det noe jeg ikke har fått med meg fra Tunisien som Polion nevner. De neste resultater fra boringer er både opp og fram, Tullow sitt bidrag er blir vel rundt 5-6 mil USD, noe som allerede er priset inn. Med de urolighetene som er i midt-østen, er Tunisien langt fra et drømmested å være. Olje er det for mye av både her og der, så etterhvert som forbruket begynner å dale (miljø), handelskrig, interne uenigheter i OPEC over kutt, kan oljeprisen fort ramle ned på 40tallet igjen. Jeg tviler sterkt på at USA/Trump vil gå inn i Iran. Irak og Afganistan vil framstå som en putekrig i forhold, og USA har ikke lenger økonomisk makt til å føre handelskrig mot Kina og krig mot Iran samtidig. Jeg har mer tro på en nedadgående oljepris, noe som vil føre til at PEN aksjen faller over tid.
Redigert 25.06.2019 kl 14:09

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.