IKT

ArtDude
26.06.2019 kl 06:33 1135

Når det kommer til volum, så vil produktet gå til en liten % av markedet i starten. I så måte, trenger man programkunder av et kundegrunnlag på 100 000 000 brukere for å få volum noe opp. I praksis vil man nå dette med 10-gangen hvis man får en avtale med en aktør på verdensmarkedet. Eller Kina alene. Når piloter er kjørt, kunder etterspør og teknologien er på plass. Da handler det mye av volum-delen av leverandørsiden og brukeropplevelsen for å få dette ut med suksess. Det er ganske store volum som skal ut, og man har ikke ressurser til å følge opp via support. Det må-gå-av-seg selv. Det må være enkelt.

Av de samarbeidsavtaler som har gått nå i vår, er deler av disse knyttet til masseproduksjon av kort. Og man har patent på en løsning for utsendelse og egenregistrering av fingeravtrykk på kort. Da er vi ganske nært markedet. Og det er mye som fungerer.

Da har man teknologi på plass. Kortutstedere har kjørt piloter mot kunder. Da ligger dette på beslutningsnivå.

Det som blir en variabel og et spørsmål, er hvor nøyaktig informasjon Idex har om kapitalbehovet før de går break-even. Forutsatt at de teknologisk er kurrant, så tror jeg de vet ganske nøyaktig når beslutning om lansering av kort vil skje. Og jeg tror det som alle snakker om, til høsten.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.