Finans

Reserven
01.07.2019 kl 17:41 13527

Det at Nordnet ikke viderefører handelsløsningen til Netfonds, er et fantastisk godt bevis for at Nordnet er en gjeng inkompetente, udugelige, nedlatende og ignorante fjols.

Som informatiker, med snart 50 års praksis, kan jeg fortelle at nettleser-løsningen til Netfonds, og den til Nordnet, består av følgende 2 deler:
Frontend, som utføres i en nettleser på kundens PC
Backend, som utføres på servere hos Nordnet/Netfonds, og henter sin informasjon fra kundedatabasen + leverandøren av kursinformasjon

Frontend og Backend kommuniserer og utveksler informasjon over Internett.

Å porte Netfonds sin Backend til å hente informasjon i fra Nordnet sin kundedatabase (istedenfor Netfonds sin) + Nordnet sin leverandøren av kursinformasjon (istedenfor Netfonfonds sin) anslår jeg at de meget gode informatikerne til Netfonds hadde klart på 2 uker, maks 1 måned inkludert alle mulig testing.

Har en epost fra desember 2018 hvor Netfonds skriver at de er kjøpt av Nordnet, så Nordnet hadde oseaner av tid til å porte Netfonds sin Backend til å bruke Nordnet sin infrastruktur. At Nordnet ikke gjorde det, viser bare at de er en inkompetent, ignorant, nedlatende og udugelig pissgjeng som driter fullstendig 100% i kundene.

Enda et bevis er at Infront krasjer "hele tiden". Den består også av en Frontend og en Backend. At den krasjer "hele tiden", skyldes ikke manglende kapasitet på min PC, men på serverne til Nordnet. Mer lavmål er ikke mulig.

Et tredje bevis er at Nordnet flyttet Netfonds sine kunder over på sin søppel-handelsløsning før de har noe i nærheten av Netfonds sin. Det verste er at Netfonds sin handelsløsning fortsatt er operativ og kan brukes via f.eks. hegnar.no:
https://quotes.hegnar.no/ppaper.php?paper=NEXT.OSE
https://quotes.hegnar.no/quotes/live.php

I løpet av mitt snart 70 år lange liv har jeg ikke opplevde et mer kundefiendtlig firma enn Nordnet med en mer inkompetent, udugelig, nedlatende og arrogant ledelse og holdning ovenfor kundene.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.