Eiendom

Tool
03.07.2019 kl 08:50 1678

For litt siden kom utbyggeren på Siggerud-prosjektet med ny artikkel i avisen der det skrytes uhemmet. Ingenting mer er solgt i mellomtiden. Her må det være noen forbindelser på gang for å få så mye avisplass på ett prosjekt. Hadde vært gøy å se hvem som er involvert i hva for dette er ren reklame for et håpløst prosjekt.

Ellers er det godt å se at dårlige prosjekter selger dårlig.

"Innflyttingsklare leiligheter over Extra Siggerud: Nå kan de to første ta plass på takterrassen

TRIVELIG PÅ TAKET: Kenneth D. Terkelsen i Coop Norge Eiendom er fornøyd med leilighetene i Svaleveien 6 over Extra Siggerud. Sameiet har mange muligheter på denne gigantiske takterrassen.

De to første har fått nøkkelen til leiligheten sin i Svaleveien 6 over Extra Siggerud. Utbyggeren har stor tro på å få solgt de syv siste.

SIGGERUD: Byggeprosjektet i sentrale Siggerud er helt på oppløpssiden.

– To fikk nøkkelen onsdag, og de siste syv ligger ute for salg via Krogsveen i Ski. Vi har tro på at det skal gå veldig fint. De yngre kan kjøpe en Tesla på nett. Vi trenger ikke å se den, bare vi vet fargen så blir det bra.

Meld deg på vårt nyhetsbrev
Sånn er det ikke med eldre. De vil gjerne se leilighetene først. Nå kan folk komme og «smake litt mer på varen», sier Kenneth D. Terkelsen i Coop Norge Eiendom.

Han håper søndagens visning skal få sving på sakene.

LES OGSÅ: Bli med en boligfotograf på jobb: – Det er en overraskelse hver gang

STOR OG LEKKER: Kenneth D. Terkelsen viser frem hjørneleilighetens takterrasse på 36 kvadratmeter, der du har utsikt over rekkehusfeltet i Siggerud sentrum.

Tilgjengelig for alle
De ni leilighetene i Svaleveien 6 er fra 65 til 102 kvadratmeter.

– De to som har gått til nå er av de minste med ett soverom, på hver sin side av bygget, sier Terkelsen.

Den nyrenoverte butikken i 1. etasje åpnet i november, og nå er del 2 av prosjektet snart i mål.

– Asfalteringen er bestilt og huskene på lekeplassen er montert, sier han.

LETT TILGJENGELIG: Både postkasser og ringeklokker er montert så de er lett tilgjengelig også fra rullestol.

De som flytter inn, kan se frem til terskelløs ankomst til alle etasjer. Universell utforming gjør seg gjeldende også ved postkassene og ringeklokken, som er montert lavt på veggen.

SIGNALBYGG: Svaleveien 6 på Siggerud fremstår i ny drakt. Extra åpnet i november. Nå kan de første av de ni leilighetene i 2. etasje tas i bruk.

Perle på toppen
En gigantisk takterrasse fyller hele toppen av bygget.

– Det er helt opp til sameiet hvordan de vil innrede det her etter hvert, om de vil ha én kjempestor plass eller om de vil dele den inn i ni deler, forteller Kenneth D. Terkelsen.

FLOTT: Kenneth D. Terkelsen i Coop Norge Eiendom nyter sommersolen på takterrassen.

– Har det svart til forventningene å ha et slikt prosjekt på Siggerud?

– Ja, det har jo det. Vi merker at det har vært stor interesse. Folk her er berørt av byggeprosjektet vårt hver dag, så det gjør at de får en helt naturlig interesse for det vi driver med. Jeg har hatt mange samtaler på parkeringsplassen her med både unge og gamle, sier Kenneth D. Terkelsen.

Han har merket at folk på Siggerud har et tett forhold til bygda si.

– Det er stor tilhørighet til Siggerud. Når du bygger om butikken deres, rører du ved hele Siggerud. Det er veldig spennende, sier han.

UTSIKT: Fra denne siden av taket kan du se ned på det som skjer på Vevelstadveien.

En del av butikkprosjektet
– Å bygge leilighetene her er en del av å skape en bedre butikk. Vi kunne ikke bygd ny butikk og så latt 2. etasje være sånn som den var før. Mange av kjøperne har kanskje dette som det siste boligkjøpet de gjør, for å komme vekk fra all jobb med hus og hage. Da må vi gjøre det ordentlig, påpeker han.

Det danske firmaet AART architects har tegnet Svaleveien 6.

– De har vært flinke. Dette bygget kunne stått hvor som helst, like gjerne i Oslo som på Siggerud, sier Kenneth D. Terkelsen.

Leilighetene og Extra Siggerud er i godt selskap: AART architecs har blant annet tegnet nye Aker sykehus.

De ni leilighetene over Extra begynner å ta form. De skal være innflyttingsklare til våren. Vi har fått være med på en aldri så liten omvisning.

Har bodd på Siggerud siden 1968
Wenche Larsen er fornøyd med å kunne flytte inn i en splitter ny leilighet.

– Jeg ønsket meg til Ski med alt rundt meg, for da hadde jeg ikke behøvd å ha bil, men det ble for dyrt for meg. Og så synes jeg det er fint å flytte hit, fordi barna mine bor rundt her. Jeg har bodd på Siggerud siden 1968, sier Wenche Larsen.

Hun har veid for og mot en stund før hun slo til.

– Ungene mente jeg ikke kunne bo i huset lenger og burde finne meg en leilighet. Nå har jeg leilighet og campingvogn! Der har jeg friheten, sier hun.

KLAR FOR VISNING: Kenneth D. Terkelsen i Coop Norge Eiendom gleder seg til at denne hjørneleiligheten blir gjort klar til visning.

Utbyggeren synes godt utført arbeid er den beste markedsføringen man kan ha.

– Det vi har levert er pent. Når vi drar fra et sted, er det viktig at folk synes det er fint. Vi har ikke fått tilbakemelding om noe annet nå, sier Kenneth D. Terkelsen."

https://www.oblad.no/innflyttingsklare-leiligheter-over-extra-siggerud-na-kan-de-to-forste-ta-plass-pa-takterrassen/s/5-68-642702
Redigert 20.01.2021 kl 20:38

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.