Olje

Nayroun
13.04.2018 kl 23:37 5694

Også er det noe å ta i betraktning at politikerne ønsker utvinning velkommen, (Da det gir større velstand og meget med cash i statskassa) men de vil ikke gjøre folk med miljøvern på agendaen misfornøyde. Er en grunn til at bill 106 som tillater utvinning via konvensjonell og ukonvensjonelle metoder er vedtatt. Popularitet er viktig for en politiker og man vil aldri gi noen en grunn til å ikke stemme på en.

De kommunene som sier at de vil ha større avstand fra kildevann når det kommer til boring er kommuner som man kan sammenligne med Oslo (Altså kommuner med stor populasjontetthet og som industrien ikke ser nødvendig å borre i). Og da mener jeg folk som stemmer på miljøpartiet de grønne. Greit nok at folk vil ta vare på planeten for fremtidige generasjoner, det er noe jeg vil selv. Men olje og gass er dessverre nødvendig for at dagens samfunn skal gå rundt. Og da hjelper det ikke å stå som et barn i trassalderen og si "NEI NEI" til alt som inneholder CO2.

Med tanke på naturgass så kan det minke CO2 utslipp med 30%.Og igjen med tanke på olje så er det en grunn til at oljeprisen går opp, ganske enkelt fordi forbruket øker, noe det kommer til å gjøre i flere ti-år. Olje er dessuten en nødvendighet for å lage ting som er fornybar.

Det jeg prøver å formidle er at olje og gass er viktig og kommer til å bli en meget fruktbar investering de neste 15-30 år. Men etter dette så vil verden mest sannsynlig ha kommet med flere andre løsninger og olje og gass blir unødvendig. Og at politikerne prøver så godt de kan for industrien uten at det ødelegger for deres egen popularitet.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.