Farma

Hallvar
04.07.2019 kl 12:02 1446

Det er langt mellom hver gang jeg skriver på Hegnar nå om dagen. Det er dessverre for mange som bidrar med støy og usakligheter istedenfor å bidra med konstruktive innspill for/imot aksjen de skriver om.

Som alle andre er jeg selvfølgelig veldig fornøyd med utvikling rundt Cevira. Den verste baiser klarer ikke engang å være negativ til det. Spørsmålet jeg stiller meg er hva vi vil få ut av dette. Hvor mye er garantert og hvor stor sannsynlighet er det for ytterligere utbetalinger.

Jeg skal ikke vurdere dette i mitt innlegg, men heller se på hva markedet har verdsatt det til per nå.

Kursen svinger jo noe fra dag til dag, men en kan vel si at informasjonen på mandag løftet kursen med 10 kroner eller ca 200 mill kroner i verdi for selskapet. Jeg har forstått det slik at det betales ut ca 5 mill dollar nå med en gang. Disse vil bli bokført i 3Q da en vil bokføre inntekten da den er kjent.

Så spørsmålet er da om 150-160 mill kroner er forventet inntekt i tillegg til den første betalingen. Jeg må innrømme at jeg foreløpig kjenner for lite til historikken med Cevira til å kunne gjøre denne vurderingen, men det er noe som sier meg at dette firma fra Kina har større planer enn som så.

Setter pris på om noen av dere kan gjøre noen vurderinger rundt sannsynlighet for videre utbetalinger. Ber da om saklige svar og ikke svada ( i begge retninger).

Det som jeg også tenker er merkelig er at andre lignende selskap har en eventyrlig prissetting da tiltross for at de kun har Cevira situasjonen. Altså at de har et produkt som ikke har passert alle hinder til godkjenning.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.