Farma

heilo888
04.07.2019 kl 14:03 1270

Hallvar;
Dette er OB. hvor man ikke verdsetter biotek for tiden! Dessuten har PHO en ganske så sidrumpet historikk i nesten 20 år og svært få investorer har pr. nå klart å se at selskapet er i ferd med å radikalt endre seg fra tidligere tider og at potensialet i de kommende årene synes formidabelt både med tanke på både Cysview-salg og Cevira-avtalen.
Jeg har selv vært ut og inn av selskapet siden 1999 og er helt overbevist om at Photocure nå har et helt annet positivt utgangspunkt enn tidligere.

Kan kort si om Cevira-avtalen at selv dine estimater synes meget forsiktige i mitt hode. Det er riktig som "focuss" påpeker at Cevira har vist overlegne resultater i forhold til alt annet som benyttes mot forstadiet til livmorkreft så en 3. fasestudie vil etter alt det vi kjenner til idag bare være en formalitet og en bekreftelse på det man allerede idag vet.

Om studieresultatene blir som vi tror og Cevira blir godt mottatt i markedet vil PHO motta ca. 2 milliarder bare i milepel-godtgørelse dvs. ca. 100 kr pr. aksje. (Alexander Hansson gikk umiddelbart ut å sa at Cevira-avtalen var verd kr 100 pr. aksje).

Fremtidige royality-inntekter har jeg tidligere beregnet til realistisk kunne gi PHO ca. 1,6 milliarder kr. årlig ved suksess. Dette basert på blockbuster-salg på 1 milliard årlig som gir 20% royality til PHO. Selv en så forsiktig mann som Hestdal mente at Cevira hadde blockbuster-potensiale og da tror jeg ikke han engang hadde Kina/Asia i tankene.

Dette vil årlig utgjøre ca. kr 75 pr. aksje om noen år!
Om man på dette regner en P/E på 15 kommer man til en aksjekurs kr 1125 bare på royality fra Cevira.
Så kommer Cysview på toppen av dette!

Så kan man saktens lure på hvor norske investorer befinner seg hen, om ikke på sommerferie da?!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.