Farma

focuss
06.07.2019 kl 21:51 4409

Heilo888
Jeg tror det er mange som gjør kanskje den største feilen en kan gjøre og det er å forelske seg i en aksje noe som synes å gjelde i større grad i biotech aksjer enn i andre aksjer. Noen ganger kan det være tilfeldigheter som bestemmer hvilken aksje man forelsker seg i og mange synes det er vanskelig å gå ut av et etablert kjærlighetsforhold.

Skal man bruke en noenlunde rasjonell fremgangsmåte så er beregning av økonomisk forventningsverdi en måte, men det krever jo at sannsynlighet og verdi av alternative utfall bestemmes. Slik jeg ser det så skal det godt gjøres å gjøre en slik analyse og ikke komme til at PHO blir toppvalg i en biotech portefølje på OSE

Når jeg for nå etterhvert en god stund siden gjordet dette så endret jeg min hovedsatsing i biotech fra Nano til Photocure og det har vist seg å være en riktig vurdering. Salg av Nano rundt 80 og kjøp av PHO med snitt rundt 25 mener jeg at jeg skal være godt fornøyd med. Siden mitt skifte har både PHO og Nano utviklet seg stort sett som forventet. Men for all del, det gjør ikke alltid det.
Redigert 06.07.2019 kl 21:56

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.