Farma

Tenketank
07.07.2019 kl 02:45 4192

Hei snøffelen, tror vi kanskje har lest samme studie og tolket tallene forskjellig.
"Det vi likevel være meget aktuelt å bruke Cevira på CIN1/LSIL, ikke bare fordi Cevira har vist resultater til å være effektiv her også, men Cevira 5% hadde svært gode resultater på HPV-clearance også (83%)."
- er dette fra en 6-måneders studie fra 2014?
Isåfall burde det nevnes at placebo hadde 36%(2/6) clearence. Noen forskere ville nok ikke omtalt dette som svært gode resultater og at studien var for kort/liten i omfang. Spesielt målt opp mot placebo, og alene er det heller ikke meget tilfredstillende.
Det må nevnes at jeg ikke har noen bakgrunn i pharma, medisin, eller forskning. Men én bekjent som jeg brukte 3 timer med sist kveld mente at dette ikke var godt nok. Hadde det vært godt nok ville pho fått godkjent fasttrack til fase 3 i USA i 2014. Noe de ikke fikk.
Jeg ønsker pho, og bankkontoen min, alt godt. Men denne avtalen er langt fram i tid. Og bare gis hvis de kommer gjennom fase 3 i Kina, noe som tar tid. Det er også et spørsmålstegn at pho ikke har brukt norsk kompetanse innen hpv på dette, mente min bekjent.
Han hadde noe positivt å si om cevira, og det var at det var et mildere inngrep en noe annet på markedet. Noe de andre behandlingene får litt pepper for.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.